Πέμπτη, 1 Δεκεμβρίου, 2022
13.2 C
Athens

HOT LINKS:  .: BODY    .: FACE     .: HAIR     .: NAILS     .: BEAUTY CORNER 

Πέμπτη, 1 Δεκεμβρίου, 2022
- Advertisement -spot_img

Βιταμίνη Β12: Τα συμπτώματα που δείχνουν ανεπάρκεια!

Βιταμίνη Β12: Τα συμπτώματα που δείχνουν ανεπάρκεια!

Η αναιμία λόγω ανεπάρκειας βιταμίνης Β12 ή φυλλικού οξέος μπορεί να προκαλέσει ένα ευρύ φάσμα συμπτωμάτων. Υπάρχουν επίσης ορισμένα σημάδια που μπορεί σταδιακά να γίνουν πιο εμφανή, καθώς η ανεπάρκεια επιδεινώνεται.

Υπάρχουν αρκετοί άνθρωποι που είναι περισσότερο επιρρεπείς στο να έχουν ανεπάρκεια Β12, αν και όλοι μας δυνητικά μπορούμε να λάβουμε την εν λόγω βιταμίνη από ορισμένες τροφές. Το NHS λέει ότι τα άτομα ηλικίας 19 έως 64 ετών χρειάζονται περίπου 1,5 μικρογραμμάριο βιταμίνης Β12 την ημέρα. Ο Βρετανικός οργανισμός υγείας εξηγεί ότι εάν τρώτε κρέας, ψάρι ή γαλακτοκομικά τρόφιμα, λαμβάνετε αρκετή βιταμίνη Β12 από τη διατροφή σας. Αναφέρει, επίσης, ότι η λήψη 2,0 μικρογραμμαρίων ή λιγότερο την ημέρα βιταμίνης Β12 σε συμπληρώματα είναι απίθανο να προκαλέσει βλάβη.

Τα συμπτώματα της ανεπάρκειας βιταμίνης Β12

  • Ωχρότητα δέρματος
  • Επώδυνη και κόκκινη γλώσσα (γλωσσίτιδα)
  • Στοματικά έλκη
  • Παραισθησία
  • Διαταραγμένη όραση
  • Αστάθεια
  • Αίσθημα δύσπνοιας
  • Κόπωση
  • Ζάλη
  • Μυϊκή αδυναμία

Συμπτώματα που σχετίζονται με την αναιμία

  • Μειωμένη αίσθηση της γεύσης
  • Διάρροια
  • Μούδιασμα και μυρμήγκιασμα στα πόδια και τα χέρια
  • Μυϊκή αδυναμία
  • Κατάθλιψη

Ο οργανισμός υγείας προειδοποιεί: «Είναι σημαντικό η αναιμία λόγω έλλειψης βιταμίνης Β12 ή φολικού οξέος να διαγνωστεί και να αντιμετωπιστεί το συντομότερο δυνατό καθώς όσο η πάθηση παραμένει χωρίς θεραπεία, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα μόνιμης βλάβης».

Η Mayo Clinic λέει: «Η αναιμία λόγω έλλειψης βιταμινών αναπτύσσεται συνήθως αργά. Τα συμπτώματα μπορεί να μην είναι εμφανή στην αρχή, αλλά τις περισσότερες φορές αυξάνονται καθώς επιδεινώνεται η ανεπάρκεια».

Επιπλέον, η βιταμίνη Β12 παίζει ουσιαστικό ρόλο στον σχηματισμό ερυθρών αιμοσφαιρίων, στον μεταβολισμό των κυττάρων, στη λειτουργία των νεύρων και στην παραγωγή DNA.

Αν και η ανεπάρκεια βιταμίνης Β12 είναι επικίνδυνη, οι άνθρωποι θα πρέπει να προσέχουν να μην λαμβάνουν άσκοπα πολλά συμπληρώματα.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @keyelementinfusions

Πότε πρέπει να ληφθεί συμπλήρωμα διατροφής

Η Mayo Clinic αναφέρει: «Οι περισσότεροι άνθρωποι λαμβάνουν αρκετή βιταμίνη Β12 από μια ισορροπημένη διατροφή. «Ωστόσο, οι ηλικιωμένοι, οι χορτοφάγοι, οι vegans και οι άνθρωποι που έχουν παθήσεις που επηρεάζουν την ικανότητά τους να απορροφούν τη βιταμίνη Β12 από τα τρόφιμα μπορεί να ωφεληθούν από τη χρήση συμπληρωμάτων από το στόμα».

Προσθέτει ότι τα συμπληρώματα βιταμίνης Β12 συνιστώνται μερικές φορές σε γυναίκες που είναι έγκυες ή θηλάζουν αποκλειστικά και ακολουθούν χορτοφαγικές ή vegan δίαιτες.

Τα τρόφιμα που βρίσκεται η βιταμίνη Β12

  • Κρέας και συκώτι
  • Ψάρι
  • Μύδια
  • Γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα
  • Αυγά

Να σημειωθεί ότι η βιταμίνη Β12 έχει τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσει με ορισμένα φάρμακα και διάφοροι τύποι φαρμάκων μπορεί να επηρεάσουν δυσμενώς τα επίπεδα βιταμίνης Β12.

 

 

- Advertisement -spot_img

Σχετικές αναρτήσεις

Έρευνα-σοκ: Τι συμβαίνει στο σώμα όταν δεν αλλάζουμε συχνά σεντόνια!

Έρευνα-σοκ: Τι συμβαίνει στο σώμα όταν δεν αλλάζουμε συχνά σεντόνια! Μελέτες έχουν δείξει ότι το να μην πλένετε τακτικά τα σεντόνια, ενέχει σοβαρούς κινδύνους για...

Εγκεφαλικό: Ποιες τροφές θα σε βοηθήσουν να το προλάβεις!

Εγκεφαλικό: Ποιες τροφές θα σε βοηθήσουν να το προλάβεις! Μελέτες έχουν δείξει ότι οι συγκεκριμένες βιταμίνες μειώνουν τα επίπεδα της ομοκυστεΐνης, ενός μορίου που εμπλέκεται...
- Advertisement -spot_img

ΣΧΟΛΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Τελευταίες Αναρτήσεις